Sunday, April 15, 2007

Utställningsbilder

Såhär ser burskynket ut som mamma har sytt åt Iris. Tycker fortfarande inte att det riktigt lyfter fram henne på bästa sätt, men jag tycker att det är väldigt fint och mysigt! Bättre än jag anat. Tack mor!



Och med katt i:


Här är Annelies (från S*Curls'n'Claws) söta lilla Mini. Annelie coachade mig igenom dagen - tack!


Tycker jag lyckades få bättre bilder på denna tösen än min egen...


Iris somnade faktiskt efter ett tag


Dags för bedömning! Tur att det inte var jag som skulle bedömas... Nästa gång ska jag tänka på min egen hållning och uttrycket och sånt där. Ähum.






Efter bedömningarna var hon bara vaken kortare stunder.


Hon rev inredningen några gånger. Tll slut gav jag upp på att hänga upp burskynket ordentligt igen.


Slutet på dagen. Dags att utse BIS. En liten cornish längst till höger (inte Mini) blev det! (väl?) Hon var fantastiskt söt och charmade alla domare och publiken med!

4 comments:

Anonymous said...

Grattis till Iris första cert! Bilderna är superfina och jag tycker burskynket är jättesött! Lockiga får passar bra till en lockig Cornish!
Det var jättekul att träffa dig igen och jag är säker på att vi ses på fler utställningar i framtiden!
Kram Annelie

Julia said...

tackar! när jag kom hem och slappnade av blev jag väldigt nöjd och stolt och glad! och det var väldigt roligt att träffa dig med! längre fram ska jag släppa iväg dig så du hinner med det du själv vill oxå. :D vi ses!

Anonymous said...

Grattis! Det gick ju jättebra! :-D Roligt att Iris inte blev helt skräckslagen av sin första utställning.

Och burskynket var riktigt gulligt, det tycker jag med.

Kattutställningar är väldigt förvirrande, jag tror fortfarande inte jag riktigt har fattat hur allt hänger ihop... Kul med utställningsblogg!

Julia said...

tack så mycket anna-stina! känns som att det kommer ta ett bra tag att få koll på allt inom utställningsvärlden... men det är ganska spännande! tror du att det blir fler uställningar för er del längre fram?