Wednesday, April 25, 2007

Cassiopeia-besök

Vi har ju som sagt besök av Cassiopeia, brorskatten. Första gången som hon träffade Iris trodde jag att dom skulle ha jättekul ihop eftersom Cassiopeia är lekfull, social, nyfiken, livlig, trevlig osv. Men icke! Det var fräs och avgrundsmorr från hennes sida. Iris kunde inte brytt sig mindre, men det gick trots allt inte så bra att leka med en sån sur-tant så hon fick ändå lov att hålla sig lite på avstånd. Efter ett par gånger började det gå bättre och i julas, när Bona oxå hade kommit, lektes det för första gången på riktigt! Och så har det fortsatt. Cassiopeia fräser och morrar fortfarande en del (mest första dagen) men efter ett tag börjar hon även raca och brottas och tvätta dom. Det blir en del gruff från hennes sida men för det mesta är hon lugn och hänger på Iris och Bona samt accepterar att dom är nyfikna på henne. Hon tar tvättningen av småfjantarna på stort allvar, så där får dom minsann sköta sig, annars får dom en tass i huvudet! Däremot accepterar hon att dom äter hennes blötmat...! (Dom byter oxå torrfoder med varann) Hur som helst, det är härligt att se att det har utvecklats så väl. Dom sover inte ihop men Cassiopeia lägger sig gärna i närheten i alla fall. Och hon pratar med mig och ger sina underbara pussar så jag tror att alla tre trivs!

Och jag misstänker att Bona är på väg att börja löpa, men jag har trott det förr så vi får se. Det pratas i alla fall väldigt högt här.

Cassiopeia har helt fantastiska morrhår!


Och mycket päls!


Och dessutom en tendens till att glömma tungan utanför munnen när hon tvättat sig.


Och faktiskt kan hon leka själv med leksaker i några millisekunder!


Särskilt om dom är så här goda!


Tvättning av Bona. Cassiopeia har en stor tunga!






Men det gäller att sköta sig!


"Jag ger mig, jag ger mig!"


Så ska dom tas!


Busdags






Iris tittar på. Fast annars leker Cassiopeia mer med henne än med Bona...


... och då lägger hon sig oftast såhär med engång


Ähum. Jag har väldigt svårt att välja ut ett fåtal väl valda bilder... Sorry!

2 comments:

Anonymous said...

Haha, så ser det ut hemma hos oss också! Rätt som det är tar den stora katten ett strupgrepp på den lilla! Det är inte långt från slicka till bita. men det är förstås på lek. Vad roligt att det funkar bra med 3 katter!

Julia said...

ja, det är vilda kast mellan gos och lek! och dom blir bättre och bättre kompisar och det är verkligen jätteroligt!