Wednesday, April 11, 2007

Gosbilder

Den där solen är både bra och dålig. Det blir så fint ljus, men jag vet inte riktigt hur man fotar i det på bästa sätt.



Puss!


Idag var vi ute en stund. Bona tycker fortfarande att det är läskigt medan Iris har blivit riktigt världsvan och inte längre backar för varken barn eller hundar (fast hon kollar gärna att det finns en trygg famn att krypa upp, utifall om att.) Man blir trött efteråt.


Jättetrött. Ännu en gäspbild, men jag har aldrig lyckats med dom innan så nu måste jag ju lägga upp denna med.


Gos.




När Iris "tvättar" Bonas öron stoppar hon in hela i munnen och liksom äter upp det. Bona är måttligt road och öronen är alltid plaskvåta efteråt. Men precis som Iris låter Bona snutta ibland så låter Bona Iris tugga en stund.


På lördag är det dags. Då, äntligen, ska jag och Iris på vår utställningsdebut! Iris ställdes som liten på en idp-utställning men nu är det sverak och det är något annat. Nu gäller det, lite mer. Det ska bli spännande och roligt att träffa andra katt- och cornishmänniskor! Mamma har sytt ett jättefint burskynke - inte alls vad jag hade tänkt mig, men verkligen jättefint!

5 comments:

Jojo said...

Underbara gosbilder och jättevackert ljus! Ripley har också varit ute idag. Tack för kommentar på hennes sida :)

Julia said...

tack själv! :) det där med ljus är rätt knepigt, jag tror att jag nyss har börjat förstå just hur mycket det faktiskt påverkar, men än så länge har jag svårt för att använda det som du och andra gör. fast det kommer väl, jag får spana in foton och prova mig fram.

Emma said...

Ja riktiga mysbilder. Jag får ta och följa med nån gång när du tar ut katterna, det verkar så kul!

Har hittat en sida på internet, www.catster.com eller jag hitta dogster först, men där gör man små sidor för sina katter. Visserligen behöver ju inte du, du har ju redan en sån bra blogg för dem, men lite kul att kolla ändå.

Vi syns imorgon, nu ska jag titta på American Idol.

kram kram

Anonymous said...

Vilka söta gosbilder! De ser så snälla ut när de tvättar varann :-D

Jag tog några liknande bilder på Nora & Greta igår. Hoppas hinna lägga ut dem på deras blogg till helgen.

Julia said...

anna-stina - ska kika in! det är verkligen härligt med katt-till-kattgos och tänk att dina redan är såna vänner!

emma - haha, det var en rolig sida. jag känner mig mest förvirrad och borttappad men många fina katter finns det, får ta mig en ordentligare titt sen! jättebra om du vill följa med mig och katterna ut, dom brukar dra åt varsitt håll hela tiden så det är lite krångligt att vara själv. =)