Thursday, April 12, 2007

Om S*Prinsgatans

Väskorna har börjat packas, mail skickas hit och dit,personer blir överrösta med frågor och imorrn ska Iris förberedas så långt som möjligt. Idag har jag nåt slags lugn men jag är egentligen nervös! Har väntat länge på det här och har hunnit bygga upp en massa förväntan, rädsla och nervositet. Så nu ska det bli skönt att äntligen komma iväg och få uppleva, oavsett hur det går!

Det här inlägget riktar sig främst till dom som kanske kommer att se (såg) mig och Iris, S*Prinsgatans Queenie, på utställningen i Jönköping och skulle vilja veta mer om just Prinsgatans. Jag är Queenies fodervärd; hennes faktiska ägare och uppfödare, Lise, har tyvärr blivit sjukskriven. Detta påverkar såväl uppfödningen som kommande utställningar och hemsidan (www.prinsgatans.se) som annars skulle innehålla information om detta. Men jag och Queenie/Iris kommer åtminstone att synas vid några fler tillfällen, kanske t.o.m. många, det beror på hur det går och om vi får plats osv. I dagsläget planerar Lise fortfarande också Iris-bebisar någon gång under nästa år. Om någon undrar över något är det bara att skriva en rad här och vi kan självklart fortsätta via mail med.

Iris hälsar och mjauar!

4 comments:

Stormen said...

Fast det just jag undrar mest av allt är vad "S*" betyder. :)

Julia said...

Det står för Sverige, eller Svensk (vilket vet jag faktiskt inte..?) Om katten är dansk står det DK Prinsgatans, om den är finsk FIN*Prinsgatans osv. Fast jag är lite osäker på hur det är med utomnordiska länder... :? (det är inte en frågade smiley va? fast den ser lite frågande ut och annars är det åtminstone en gullig näsa!)

Anonymous said...

Lycka till på utställningen!!!

S står för SVERAK, att uppfördningen är medlem där och inte i något annat förbund, har jag för mig. IDP är är ett annat förbund man kan vara med i och då står det IDP* framför stamnamnet. Detta har jag förstått genom att jag frågade Anki, Gretas uppfödare :-)

Julia said...

haha, där ser man! tack för rättningen, jag tyckte faktiskt att det lät lite konstigt med svensk/sverige, men jag trodde att det stod för det. men jag har ju sett att idp står framför idp katter så det kunde jag ju ha listat ut egentligen... (A - Sverak står för Sveriges Kattklubbars Riksförbund och är det största kattförbundet i Sverige).

tack för tillyckandet! såg ditt burskynke på din blogg och det var så snyggt!