Saturday, April 28, 2007

En tur i Botan

Katterna och jag följde med föräldrarna när dom skulle till Botaniska Trädgården. Det blev väl inte så mycket blomtittande som föräldrarna hade tänkt sig, men trevligt var det! Iris skötte sig galant och med Bona gick det mycket bättre än jag trott (hon fick mest följa med för att hon blir så ledsen om hon måste stanna hemma). Hon vill aldrig sitta stilla (Iris har inget emot att ta en paus om vi gör det) och är lite rädd för vissa människor (såna som är små och såna som springer) men svansföringen var hög och inte ett endaste darr på öronen! Precis när vi skulle gå ut genom grinden blev det dock lite för mycket för henne, men hon lugnade sig ganska snabbt. Det var roligt med alla nyfikna människor oxå - dom var ganska många.

Några blommor blev det i alla fall. Här Tulipa Bakeri


Dom har blivit så duktiga på att gå i koppel!


Det är mycket springande och skuttande




Vilken utsikt!


Hmm, ett träd


Det kan man klättra i


Och nästan trilla ner ur. Tur att det finns hjälpande händer!




Såg sen att det var förbjudet med hundar i parken mellan februari och oktober... Men det stod inget om katter...?

6 comments:

Anonymous said...

Men vad härligt det ser ut! Och vad duktiga katterna är på att promenera! Himla kul det där med hundskylten egentligen, de har nog inte tänkt på att folk kan ta med sig katten! ;-)

(Jag har en bild på mig själv som ettåring precis vid en av de platser där du fotograferade Iris :-) )

Anonymous said...

Åh vilket underbart kort det sista där hon går på grenen! Ja vill också ha en katt att fota! =)

Julia said...

anna-stina - nej katter är väl inte jättefrekventa gäster, kan jag tänka mig... :) så du är göteborgare? (eller kanske bara på besök) kul!

karin - det blir måååånga foton. min dator svämmar snart över! men roligt är det.

Anonymous said...

Jo, jag är född i Göteborg och sedan uppvuxen i Bohuslän :-)

Jojo said...

Jättefina bilder! Dom ser ut att ha jättekul i parken. Den där bilden i trädet påminner mig om ett foto jag har tagit som är nästan exakt likadant:
http://jojofalk.se/ripley/2006/05maj/33.jpg

Julia said...

monkeygirl - det var verkligen liknande! vilken jättefin bild!