Thursday, May 29, 2008

En uppdatering, helt enkelt


Dags för en uppdatering?

Av allt jag har fått höra hittills låter det som att alla syskonen i Kejsarkullen har det kanonbra i sina nya hem! Det värmer ett höns-matte-hjärta! Flavia har precis i dagarna blivit omplacerad och det är såklart jättetråkigt för Å som skulle ha henne, men nu får Flavia chansen att förgylla någon annas vardag istället, och hunden som hon har bott med hittills blir förhoppnigsvis glad och nöjd när hon får matte för sig själv igen!

I fredags var jag och hälsade på Nonia och Livia som ju har flyttat till min moster. Dom har blivit jättestora (relativt jättestora iaf)! Och lockar hade dom fått och det var så roligt att träffa dom igen! Vet inte om dom kände igen mig, men dom var verkligen väldans trevliga, gosiga, nyfikna och glada både mot mig och mamma, som oxå var med. Hoppas nu att vi kommer med på utställningen i Varberg i augusti! (Iris är oxå anmäld.)

Livia





Nonia





Hårfetichister!







Här hemma är det fortfarande tomt efter att Lilleman flyttade och inga små yrväder bor kvar. Ärligt talat fattar jag inte riktigt hur uppfödare klarar av det här gång på gång, men för det första vänjer man sig nog lite och för det andra så tror jag man glömmer avskedet snabbt och kommer ihåg det roliga istället. Storakatterna verkar i alla fall nöjda med att vara ensamma tanter på täppan igen och är både lekfullare och keligare än på länge. Bona har verkligen blivit mer kelig och mer av en knäkatt i samband med den här kullen; oväntad, men trevlig bonus!





Till sist; om någon är sugen på att bli med siames rekommenderar jag ett besök här (och annars kan man bara kika in för att få se jättesöta kattbebisar!).

No comments: