Sunday, January 6, 2008

Iris dag 51



Med jul och en nyårsresa till värme, sol och bad går tiden rasande fort. Katterna var med och firade en härlig jul med familjen och har sen bott hos brorsan och Cassiopeia medan jag har semestrat. I fredags kom jag hem och igår hämtade jag katterna, och åå så härligt att ha dom hos mig igen! Har bara varit bortrest längre än så här en gång sen jag skaffade katterna och det är ju faktiskt en helt ny känsla att ha mina gosbollar att längta efter och bli så glad över att se igen! Överraskande nog verkande ingen av dom sur - Iris spann så fort jag tittade på henne och Bona la sig snabbt tillrätta på sin favoritsovplats.

Redan för en vecka sen fick jag ett sms från brodern - han hade känt dom första sparkarna! Idag är Iris på dag 51 och det sprattlar helt ljuvligt i magen! Det sparkas på båda sidorna men särskilt på höger sida verkar det finnas en pigg krabat. Sover aldrig kattungar i magen?



Det ska bli så spännande att se hur många det blir! Jag tycker fortfarande Iris är lite ojämnt stor så just nu tror jag på tre ungar. Men det kanske är fem? Iris har ju sex syskon och hennes mamma blev ändå inte särskilt stor. Eller så är det bara två. Jaa, nu dröjer det inte så länge förrän vi får veta.

No comments: