Sunday, January 20, 2008

Bebisar!



Jag skriver nog ett längre inlägg om förlossningen senare, men nu är jag trött och ska uppdatera på fler ställen, så tills vidare blir det en (ganska lång :) summering:

Sex (!) stycken kattungar har det blivit - tre hanar och tre honor.

1: 16.40, rödvit hane, trol harlekin, 87 gram
2: 16.44, svartsköldpadd och vit hona, trol van, 83 gram
3: 17-tiden, svartsköldpadd och vit hona, trol bicolor, 84 gram
4: 18.45, svartsköldpadd och vit hona, trol bicolor, 89 gram
5: 19.06, rödvit hane, ev bicolor (vet inte vitfläcksgrad), 89 gram
6: 19.15, rödvit hane, trol harlekin, 72 gram (men pigg!)



Allt har gått bra, Iris var väldigt trött på slutet men fixade det ändå galant. Vi har hjälpt till med att dra bort några fosterhinnor/torkat några nosar när det var mycket på en gång och Frida har filat av två navelsträngar men i övrigt har Iris inte behövt nån hjälp. Alla verkar friska och pigga. Vill inte störa dom mer nu, men tror att alla ätit - nu är det mest tyst och lugnt. Iris har slukat lite blötmat i bolådan (som hon inte födde i :) men har inte ro att gå därifrån än. Vill att jag ska vara nära hela tiden, så inatt sover jag i vardagsrummet.





Själv är jag blandat helt utmattad och uppspelt. Det har varit en helt fantastisk upplevelse och jag är så lycklig över att det har gått så bra! (jag vet att man inte ska ropa hej än, men det har ju börjar bra i alla fall!) Bona är väldigt skeptisk och fräser åt både Iris och ungar, stackarn. Men det löser sig nog det med. Hoppas kunna ta bra bilder ganska snart, men vi får se vad Iris tycker om det. Tills vidare får nuvarande blurr räcka. :)

3 comments:

Pixie-Belle said...

GRATTIS! Ja, jag vet att jag skriker! Vilka finingar! Så läckra färger! Väntar med spänning på inbjudan!

Kram Ann-Marie

S*Curls 'n Claws Cornish Rex said...

YAY! Oj så fina små och vad duktiga Iris och matte Julia var! =) Stort grattis! Nu lär du inte få mycket tid till studier framöver, blir istället massa lek och gos med så många små!
Kramar Annelie

Julia said...

tack tack! visst är dom underbara? och det är så spännande att kika på dom - verkar redan nu vara stor skillnad i päls, huvud osv - ska bli så spännande att se utvecklingen! och studierna, nej dom går det inte så bra med... har redan lyckats missa en tredjedel av nuvarande kursen och mer lär det nog bli... kram tillbaka!