Wednesday, July 18, 2007

En Ernst-pappa till katters och mattes glädje

Såhär såg balkongen ut när jag flyttade in


Sen skrubbade jag så mycket jag bara kunde, flera gånger och då såg det ut såhär


Så kom då innätningen och strax därpå, av min far hemmasnickrad, trätrall. Numera kallar jag honom Pappa Ernst, fast han måste vara lite mer barfota och öva på att säga "det här tycker jag är så myyysigt, och kolla vad snyggt det är med den här färgen i kombination med detta råa materialet!"

Iris ställer naturligtvis upp och hjälper till


Även med blixtljus ser det nya golvet klart bättre ut än betongen!


Och med sol blir det trevligare ändå! Testpatrullen är förstås med. Gäller ju att se till att mätningen blir noggrant gjord.


Hm, joo, det ska nog kunna fungera


Sånt här nät satte vi först upp som tak, men det tog bara en dag så hade Iris klättrat igenom (nästan-panik från min sida när jag såg henne från vardagsrummet men det hann aldrig bli nån riktig fara. Dock krångligt att få ner henne igen när hon spretade med alla tassar, då var inte maskorna så stora längre). Så nu är ett nytt nät på plats, och det kommer säkert bilder på det oxå när jag har lagt över bilderna och picasa (bildprogrammet jag använder) vill fungera.


Allt på plats!


Nu har det några växter kommit på plats oxå och jag provar olika möbleringar för bordet och stolarna. Det ska upp några hyllor för katter/växter/prylar men det dröjer nog lite. Sen är jag jättesugen på att inreda mera men jag vet inte riktigt hur än och ekonomin tillåter inte så mycket för tillfället. Blev ju hyfsat många pengar på det som finns hittills. Men jag är SÅ nöjd! Och det kan gott få ta lite tid att göra i ordning.

Ursäkta en del icke-kattrelaterat, men jag har länkat hit från min egen blogg, känns så onödigt att göra likadana inlägg när vissa vänner läser på båda ställena. :)

2 comments:

Anna-Stina said...

Åhh, jag vill också att min pappa kommer och fixar min balkong! Ser jättefint ut!

Anonymous said...

Slutresultatet blev bra tycker jag.Skulle vilja veta storleken på brädorna och på alla reglar.Kan brädorna vara 22x95mm och reglarna 45x45mm kanske?