Sunday, July 8, 2007

Badkaret

I den nya lägenheten finns det två saker som inte fanns på förra stället och som både matte och katter tycker om: badkar och balkong!

Bona hoppar nästan alltid i badkaret så fort jag är klar och Iris följer ofta med, men är lite mer försiktig. Idag provade Bona att kliva ner samtidigt som jag var där, och det gick bra så länge hon inte fick för mycket vatten på sig (vilket ju var lite svårt att undvika... men hon klättrade ändå upp och ner flera gånger). Iris tittade skeptiskt på från badkarskanten. Inser nu att jag helt har släppt på allt vad privatliv heter sen katterna kom in i mitt liv - men att stänga dörren går ju faktiskt bara inte för sig!







3 comments:

Jojo said...

Åh så söta! Ja vattendroppar är kul, det tycker Ripley också. Tack för kommentar på hennes sida förresten :)

Anonymous said...

Min matte hade också den konstiga vanan att STÄNGA om sig på toaletten innan jag flyttade in. Det gör hon inte längre eftersom jag då (citat): "jamar hål i huvudet på henne". Inte ens gästerna får stänga dörren om inte jag får följa med in. Man vet aldrig vad man missa!!! ;-)

Julia said...

det konstiga är att vatten inte är ett dugg roligt de gånger som jag försöker ge mig på att tvätta t.ex. leriga tassar. jag anar att efter-sommaren-inför-utställningsbadet som väntar om några veckor inte kommer att vara alltför populärt. men vatten som man själv väljer att peta på är jättespännande! och goda!