Sunday, May 13, 2007

Bedömningssedlar 12 och 13 maj 2007

S*Prinsgatans Queenie, klass 9, grupp 4. Ulricehamn (ELK)
070512. Domare: Glenn Sjöbom, Sverige.

Typ: Ung tjej, härlig kropp, med. lång, bra tyngd.
Huvud: Fin topp, rak nosspegel. Suverän övergång i profilen.
Ögon: Stora, oval form, bra vinkl.
Öron: Stora öppna öron
Päls: Välpälsad, mjuk rexning. Tätliggande.
Svans: Ex
Kondition: Ex
Allmänt intryck: Ex. Håller bra.
Bedömningsresultat: CAC

Lite mera: Glenn sa att Iris fortfarande var mycket ung. Han hade önskat lite större öron och sa att pälsen ju varierar från dag till dag - då sa jag att pälsen var fluffig och han höll med, men gillade den ändå. Sen sa att han att han vill se henne som vuxen - hon måste växa till sig, men han betonade att hon kan bli riktigt fin!

S*Prinsgatans Queenie, klass 9, grupp 4. Ulricehamn (ELK)
070513. Domare: Ewa Wieland-Schilla, Schweiz.

Type: Elegant + muscular, ex high on legs.
Head: Straight nose + flat forehead, elegant wedge.
Eyes: Nice shape + ex expression
Ears: Well set, open + ?
Coat: ? ex waved coat overall
Tail: In harmony with the body
Condtition: Ex condition
General Impression: Nice girl
Judgement: EXC1 + CAC

Lite mera: Även Ewa nämnde Iris ålder och tyckte att hon hade jättefin päls för att vara så ung - inte ens ett år! (Riktigt roligt, då Iris päls tillhör den lite lite längre ibland fluffiga typen). I övrigt var hon tyvärr ganska tyst och mumlade mest det hon skrev på bedömningen, men hon hon var gullig mot Iris som ju var lite orolig och det betyder mest! Hon kallade henne "Ma belle!" :)

3 comments:

Anonymous said...

Supergrattis! Vad kul! Det var inte många gånger du behövde ställa ut Iris för championatet, vad skönt. Väldigt fina omdömen, men så är hon ju fin också :-)

Ann-Marie said...

Alltid lika kul att läsa din blogg! Iris är både vacker och go, och jag förstår att du är stolt över henne! Grattis till din nyblivna champinjon, och vi kommer säkert att uppleva flera utställningar tillsammans! Pixie hälsar och tackar för idolbilden på henne. Jag har skickat en massa busbilder på Iris till Annelie, som har lovat att vidarebefordra dem till dig. Grattiskramar från Ann-Marie, Pixie, Khian och lilla Fiona.

Julia said...

anna-stina - tack, ja det är verkligen roligt att det har gått så bra och så snabbt! jag kan ju inte annat än att hålla med om att hon är fin, men jag är ju aningens partisk oxå. :D

ann-marie - du vet vad jag tycker, börja blogga! blir kul att ses mer framöver! hoppas att iris anammar lite av pixies coolhet hos domaren med och kul med bilderna. det är ju lite svårt att fota pixien när hon ligger bakom sin fina säng hela tiden, men jag ska maila annelie dom jag har (bebisbilder på henne har jag oxå, fast dom är tyvärr inte alls bra) så får hon agera mera vidarebefordrare. tack och grattis själv till cert och fint omdöme! kram kram från oss tre