Tuesday, June 10, 2008

MadammTuss Houdini

Var på landet i helgen och mostern och morbrorn var där med sin katthatande hund så missarna kattvaktades av brorsan. Dom fick stanna lite längre - kul både för dom och hans kisse, tror jag! Men nu ska jag hämta hem dom i eftermiddag, börjar kännas lite tomt. Dock skönt att kunna dammsuga undan alla små luddtussar som annars flyger omkring nu - båda två har tokfällt i värmen! (den som sa att cornishar inte fäller har inte träffat mina lurvbollar...)

Förra veckan blev det familjepicknick i parken en kväll och kissarna fick följa med. Alla utom jag tyckte det var en bra idé - själv vet jag ju att det inte alltid är så lätt att få sitta ner om man har med sig dom. Två gånger lyckades Bona genom diverse akrobatiska krumbukter slita sig ur sin sele! Båda gångerna rusade hon fram till en kille som satt och solade - var visst väldigt spännande! Till sist fick selen sitta väldigt spänd och då insåg hon att det bara var att anpassa sig. Iris var lugn och fin mest hela tiden. Men båda katterna blev glada när dom fick röra på sig efter maten och hälsade på många fler som var ute. Mina trevliga kissar! :)



Miss Houdini och delar av familjen

Missnöjd misse med Solande Killen(s ben) i bakgrunden...


En stund senare var livet okej igen



Inomhus undersöker Bona en Lisebergsvinst

No comments: