Wednesday, February 13, 2008

Nu med bus

Nu har kattungarna börjat leka ordentligt! Idag har dom farit omkring jättemycket i bolådan och busat, klättrat, gjort försök till hopp, bitit varann, bitit Iris, bitit sig själva, trillat omkull osv osv. Augustus, Livia och Flavia har även börjat ta små turer utanför lådan och idag kröp Augustus upp i min hand och somnade! *sucka löjligt lyckligt* Dom andra har oxå fått prova på stora-vida-världen, men då med lite hjälp för att komma ut. Vidare har Bona vid två tillfällen idag gått in och lagt sig i lådan med ungarna, underbart!! Till sist kan jag berätta att jag serverade första maten åt kattungarna idag, men de föll dom inte i smaken - däremot provade dom att gå lite i den. :)

Nu följer en massiv bildbomb, av nån anledning blir det lätt många foton...



Augustus var först ut (men det dröjde inte länge förrän Flavia kröp efter). Jag hade inte hunnit få hem hagen ännu, så det fick bli en väldigt tillfällig lösning. Nu har jag fått låna en ordentlig hage!



Inte så bra bild - det är ju mycket svårare att ta på nåt som rör sig än nåt som är stilla! Men ni anar kanske aktiviteten? Samt ser Bona?












Man måste förstås vila emellanåt med (mestadels faktiskt)
Flavia och Nonia

Julius och Nonia


Iris brukar verkligen inte skela, men men... Livia är det som kikar in i kameran och den prickige gossen är Augustus.


Här ses bl.a. Julius, Augustus och Flavia


Livia igen



Julius


Mysiga katthög!


Augustus


Iris har inget emot att ge di utanför bolådan, något som Livia och Augustus snabbt snappat upp (även fast Livia föredrar att sova här)



Här har Flavia hittat ut oxå


Flavia



Till sist några bilder på Mette Marits kull som Lise skickade häromdan:




(och jag tror inte att färgskillnaden är så stor katterna emellan som det kan se ut, utan att det handlar om färgintställningar i våra olika kameror - men jag har ju inte sett MM:s ungar, så jag vet inte helt säkert)

No comments: