Sunday, February 24, 2008

Fem veckor

Idag firar kattungarna 5-veckors-dag!

Jag får börja med att be om ursäkt för att jag varit så dålig på att uppdatera - har haft väldigt fullt upp, mer än planerat, och det kan tyvärr komma att vara lite glest mellan inläggen även framöver, men jag ska försöka att lägga in nåt åtminstone en gång i veckan. Blir det för tyst får ni maila mig eller Lise!

Övre raden fr vänster: Nonia, Livia, Augustus
Undre raden fr vänster: Julius, Casear
Under allihop: Flavia Bredvid: Iris



Det är nu full fart på alla ungarna! Dom springer, hoppar, klättrar, smyger, attackerar, brottas och busar! Dom är även vakna mycket mer än tidigare, men somnar ofta mitt i leken - väldigt sött! Dom äter torrfoder, dricker vatten (ofta med lite nysningar och fnysningar) och äälskar barnmat - såndär från barnmatsburkar.

(Men det är lättast att ta någorlunda vettiga bilder när dom sover...)

Flavia och Augustus


Nonia


Julius :D


Ungarna har träffat barn för första gången, vid två tillfällen, och det har gått jättebra! Över huvud taget verkar dom älska alla som kliver in i hagen - ibland kan dom fräsa åt nån okänd doft, men dom vänjer sig snabbt och klättrar då glatt på nya ben och tuggar på nya fingrar... När jag kommer hem, eller upp på morgonen, gallskriker dom ända tills jag går in till dom, så man kan nog säga att dom är sociala vid det här laget! :) Jag misstänker att det inte kommer dröja alltför länge förrän Livia bryter sig ut - hon gör vad hon kan. Än tycker jag dock att dom är lite för små för att få vara i hela lägenheten.

Såhär ser det ut så fort jag kliver in i hagen - oftast brukar dom börja klättra på benet så fort jag kommer in. :)




Och utan blixt...


Flavia med bakåtvikt öra


Livia med den populära bläckfisken


Livia i profil.


Dom är fortfarande inte stora... Julius, Augustus och Flavia ser ni här.


Caesar och tjejerna smaskar på barnmat


Tjejerna hos katt"mormor" (Nonia till vänster, Livia i mitten och Flavia till höger)


Inser nu att det var väldigt dåligt med bilder på Caesar... Får försöka ta desto fler på honom nu i veckan!

3 comments:

Anonymous said...

Åh! De blir verkligen bara sötare och sötare. Så underbara små rosa nosar! :-D
//Mia i Malmö

Julia said...

Jag kan nog faktiskt bara hålla med! :) Men nu måste jag erkänna - jag vet inte om jag vet vem du är, borde jag veta det? :P

Anonymous said...

Jag är bara beundrare av dina missar och besökare på din kattblogg! :-D Hittat hit via någon annans blogg, men minns inte vems. Har en crx jag också, därav intresset :-)
Hälsningar Mia, i Malmö