Thursday, August 30, 2007

Demonstration, vaccination, testning

Dags för en liten uppdatering nu när vi alla är hemma igen. Katterna har haft det gott hos brorsan och hans katt. När han kom över med dom i söndags kväll demonstrerade Iris hur bra genom att välja hans knä istället för mitt - men jag måste ju få veta att man faktiskt inte kan åka iväg hur som helst i två veckor utan att få känna det efteråt. Fast så fort vi blev ensamma var allt som vanligt igen, så det är inga långsinta katter!

I onsdags var vi hos veterinären. Bona skulle få sin årliga spruta och det gick hur bra som helst - inte ett knyst sa hon, däremot vrålade hon desto mer på spårvagnen. Men det gick lite bättre på hemvägen. Iris fick en rabiesvaccination, vi har nämligen planer på att åka söderut. Den gick oxå helt galant, men att blodgruppstestas var inte så roligt. Dock var hon alldeles stilla och snäll - jag klappade och hon höll sig så lugn så lugn, fast det gjorde ont. Efteråt morrade någon av dom åt en stackars liten valp i väntrummet.

På vägen till och från vetten fick vi flera kommentarer och katterna blev definierade som bondkatter, siameser och burmor, dock var det ingen som gissade på cornish rex. :)

Testpatrullen rycker än en gång in och gör sitt jobb innan resan:

1 comment:

Anonymous said...

Hej! Ja det är faktiskt ganska kul med en kompis men ibland får jag säga till henne på skarpen. Matte säger att du borde komma hit på fika någon dag och träffa mig och lillkatta! :-)
Thelma