Tuesday, April 29, 2008

Släpp katterna loss det är vår!

Vår är det verkligen, helt och hållet underbart! Balkongen är välbesökt i dessa tider. Igår provade jag att ta ut först Julius och sen Iris i sele och koppel (så så lossläppta blev dom kanske inte, men nästan, i alla fall.) Julius klarade det hela bättre än jag trott - han har ju aldrig varit ute (mer än på balkongen) och aldrig haft sele (mer än på kort prov inne, och det var inte uppskattat!). Det tog faktiskt flera minuter innan han började yla och svansen blev stor! Jag tror nog att det kan bli en fin koppelkatt av Lilleman!

Världen är stooor.





Jag vet inte om jag gillar det här, iih!


Hjääälp! Nu blev det läskigt!


Iris som inte fått gå ut sen ett bra tag innan parningen gick i selen som hon aldrig gjort annat. Först handlade det bara om gräsätande - en noggrann testning om vart det grönaste och bästaste gräset på en plätt om cirkus 2 kvm tog sin lilla tid. Men sen gick hon faktiskt riktigt fint och undersökte spännande saker (pinnar och hundbajs), provade på asfaltsgångarna och gick riktigt långt från huset. Hon verkade verkligen uppskatta uteturen!

Mm, gräs!


Åhå, här kanske det finns annat gräs?


Här fanns det spännande saker att nosa på!


Att Bona inte kom ut var bara en tillfällighet (jag ville vara kvar inne...) men självklart ska hon oxå få gå på tur snart!

Idag har det blåst så vansinnigt så det är knappt katterna vill vara på balkongen. Mysigare att vara inne!


Lille ljuvlige Julius!




No comments: