Thursday, December 20, 2007

Iris dag 34

Man kan ana en viss viktuppgång på Iris, men jag som är smått neurotisk när det gäller hela dräktigheten tror att hon kanske ändå är skendräktig. Att tiden ska gå såå långsamt innan man kan veta! Om en-två veckor ska man kunna känna sparkar. Mycket spännande! Iris har utvecklat ett nytt rörelsemönster senatse dagarna och beter sig nästan klumpigt; jag tror att hon försöker skydda dom små i magen. Om det nu är några där då... :) Sen tycker jag hon ser lite ojämnt rund ut så jag funderar på om man redan nu kan se att det blir ett ojämnt antal ungar. En? Tre? Fem? Har för övrigt insett att det är grymt svårt att fota uppifrånbilder på Iris stående med magen i bra position - hon står ju aldrig still! Sitter och ligger gör hon, men inte står. Så när hon ger sig ut på en tur följer jag efter med kameran i högsta hugg.





Äh! Nu smiter jag in här så jag får vara ifred!

No comments: