Monday, June 4, 2007

Flyttväntan

Flytten drar ut på tiden, vilket är ganska frustrerande, men det går definitivt ingen nöd på oss när vi bor hos föräldrarna! Katterna behandlas som vanligt som prinsessor och har fått blötmat både morgon och kväll i alla tänkbara varianter. I lördags fick dom färsk makrill, köpt bara för deras skull på fiskaffären! Men när det serveras så mycket gott som här så har man råd att bli finsmakare och någon makrill ville dom inte ha. Den som serverades till människorna var dock mycket uppskattad!

I fönstret får dom en egen kudde varje gång dom är på besök


Det är inte bara dammsugaren som Bona gillar - sopborsten är också en stor hit och det är lika härligt i andras hem med!

*mm gosa*


Det finns en balkong som man kan få gå ut på i sele




Jag har ganska nya selar och dom är lite stela. Iris tycker väl inte att den är bekväm men hon vänjer sig snabbt. Bona däremot blir mer eller mindre paralyserad (se landet-bilden för ett par inlägg sen) och klarar knappt av att hålla balansen - fattar inte vad det är, men jag hoppas hon vänjer sig då det här var de enda selarna jag hittade som var små nog åt mina minitjejer!

2 comments:

Anonymous said...

Hm, ja det är viktigt med sele på oinnätad balkong! Min är bara nätad till en viss höjd, så Greta måste man definitivt hålla ett öga på när hon är därute. Men Iris & Bona ser ut att ha läget under kontroll :-)

Julia said...

jag ska bara komma på hur jag ska näta helt och hållet, bor högst upp, så har inget tak. men med tanke på hur mina katter klättrar så vågar jag inget annat! :)