Monday, June 4, 2007

En studie i studiestörning

Mitt i allt flyttande (se nedan) hade jag en hemtenta att skriva. Katterna gjorde som vanligt:

Va? Var det nån som sa nåt? I vägen? Näh, jag hör inget.


Är väl inte mitt fel om du inte kan plugga! Jag sitter bara här och tvättar mig, helt oskyldig.


Oj, råkade jag trampa på en tangent och förstöra lite? Förlåter du mig ifall jag ser såhär söt ut?

(Svar: ja. Och förresten har jag lärt mig, så jag sparar efter i princip varenda mening. Oftast ingen fara skedd numera.)

Okej då, vi kan väl kompromissa. Jag kan ligga här och övervaka det du skriver. Och passa dina papper förstås.


Hum, det var ju inte så fasligt spännande det där. Tror jag sluter ögonen en stund...


Bona gjorde oxå sina försök, men hemtentan blev trots allt inlämnad en hel halvtimme före deadline!

4 comments:

Jojo said...

Ja det är ju komiskt hur katterna alltid ska vara precis framför eller ovanpå det man håller på med, dom vet hur man får uppmärksamhet ;) En gång pajade Ripley husses dator genom att sitta på tangentbordet lite för länge...

Anonymous said...

Jag funderar på att börja jobba hemma en dag i veckan. Men den gången jag testade lite och satt och ringde en hel eftermiddag, skulle katterna absolut sitta i knät, eller på mina papper! Stor risk att effektiviteten blir lidande... ;-)

Anonymous said...

Hey! Thelma här! Det där "vart är vi på väg i vårt förhållande-snacket" har vi haft flera gånger. T ex när jag råkade stoppa min tass i munnen på matte när hon sov. Jag menar, tycker hon inte om mina tassar eller?
Och i morgon ska hon släpa med mig på skönhetstävling. Då duger man minsann!
Mjao!
/Thelma

Julia said...

mm, teknik och katter är inte alltid en bra kombination. eller jobb!