Friday, March 30, 2007

Katternas blogg

Iris flyttade in till mig i slutet av september 2006. Bona kom i början av november samma år. Dessa två mjuka, lockiga, spralliga, pratande, spinnande, påhittiga, sociala och nyfikna fjunbollar har förändrat mitt liv, fast det inte är så mycket som har ändrats egentligen. Om detta vill jag skriva!

Jag är fodervärd åt Iris. Det betyder att hon bor hos mig men att Lise, Iris uppfödare, äger henne och kommer att använda henne i avel. Hos Lise bor just nu Iris mamma Mette-Marit och mormor Ellen. Lise står för alla kostnader som har med aveln och lite till att göra, och jag står för mat, omvårdnad och kärlek. När Iris har fått en kull övergår hon till mig och jag blir hennes ägare. Det är spännande och roligt och jag känner mig hedrad över att ha fått förtroendet att få ta hand om Iris!

Bona är katten som jag visste att jag ville ha redan innan hon var född. Mycket efterlängtad med andra ord, och min första katt egentligen, fast jag räknar Iris som min oxå... Hon är både Iris halvsyster (samma pappa) och halvmoster.

Det återstår att se vad som hamnar på den här bloggen, men jag tänker mig smått och gott om båda tjejerna. Av olika anledningar fungerar inte Prinsgatans hemsida så bra för tillfället så jag tänkte kanske oxå skriva sånt som kan vara av intresse för dom som besöker den. Nu kan postandet börja!

No comments: